Blog

Čajevima protiv umora

Čajevima protiv umora

„Kako bi bilo da odspavam još malko i zaboravim sve ludorije?“

Franc Kafka, Preobražaj


Život je poput valova, neprestana oscilacija uspona i padova. U jednom smo trenutku na vrhu vala, puni energije i s osmjehom na licu, a u drugom već tonemo poklopljeni njegovom krijestom. 

Svi smo mi osjetili trenutke umora, bezvoljnosti, mentalne raspršenosti, trenutke kada nam je razina energije u minusu. U takvim smo trenutcima izloženiji turobnim mislima jer im se nemamo snage oduprijeti i mislimo da smo umorni od posla, umorni od obveza ili problematične situacije u kojoj smo se našli, a zapravo smo samo umorni. Zimi, kada su dani kratki, a sunce stidljivo, umor osjećamo češće nego inače, osobito stoga što nedostatak sunčeve svjetlosti može bitno utjecati na naše raspoloženje. Postoji, međutim, jedan sjajan i vrlo jednostavan lijek za umor, a to je san.

San je jedan nevjerojatan fiziološki fenomen. Tijekom spavanja, otkrivaju znanstvenici, cerebrospinalna tekućina koja štiti mozak i leđnu moždinu od trauma i opskrbljuje živčani sustav hranjivim tvarima, drastično se povećava kako bi uklonila štetne otpadne tvari koji se nakupljaju između moždanih stanica tijekom budnog stanja. I to čišćenje mozga događa se samo tijekom spavanja. Spavanje nam može pomoći i u održavanju zdrave tjelesne težine zbog djelovanja hormona zvanih leptin i grelin. Razina leptina povećava se tijekom spavanja i sprječava osjećaj gladi, dok se razina grelina povećava kao rezultat nedostatka sna i potiče osjećaj gladi. Spavanje također povećava kapacitet našeg mozga, kao i našu kreativnost te sposobnost rješavanja problema i razmišljanja izvan okvira. Istraživanja također otkrivaju da ljudi koji spavaju sedam ili više sati ostvaruju bolje rezultate i uspješniji su od onih iz iste kontrolne skupine koji spavaju manje od sedam sati.

Imajući to na umu, sljedeći put kad se osjetite opterećeno beskrajnim razmišljanjima, obeshrabreno, tužno, turobno ili tjeskobno, sjetite se da je temeljni, ako ne uzrok, onda barem okidač svega toga umor i odite spavati. A u slučaju da vam san ne dolazi lako na oči ili da nije pogodno vrijeme za spavanje, pokušajte se barem odmoriti, bez mozganja, bez traženja rješenja, bez propitkivanja. Pritom ćete dragocjenog saveznika pronaći u čajevima.

Ti miomirisni napitci ispunit će vas toplinom, zavesti vas svojim aromama i pomoći vam opustiti se i utonuti u san. Svakako odaberite blage čajeve, poput kamilice ili verbene koji se mogu upotrebljavati u borbi protiv nesanice ili pak čajne mješavine kao što su Balance Tea i Anti-Strain Tea koje će svojim aromama i mirisima te blagotvornim učincima pridonijeti vašem opuštanju i vaš dom učiniti toplijim i ugodnijim mjestom.

Oboružani toplim čajem koji uljuljkuje u san, odspavajte i vi još malko i zaboravite na sve ludorije. A sutra? Sutra je novi dan.